Skip to content

Positiv respons på min löpcoaching

June 5, 2012

Jag har fått bra respons på min löpcoaching och det känns inspirerande att fortsätta. Personligen känner jag att löpningen har lärt mig mycket men att jag ännu har mycket att upptäcka – förmågan att kunna njuta av varje löpsteg inte minst.

“Fantastiskt kul att få till sig tips och hjälp för att bli en bättre löpare. Trodde att jag hade lite koll eftersom jag läst mig till en massa och provat… Men min självbild är inte den sanna bilden förstod jag efter en av övningarna som involverade en kamera. Trodde att jag var en gasell men jag såg snarare ut som en traktor ;) Efter 1,5h så kändes det absolut inte bra i kroppen MEN jag hade gjort en jätteförändring och ser fram emot nästa runda…”
Juhani

“Det var jätteintressant att lära sig och förstå att man kan göra löpning enklare och roligare. Jag tänker på ett helt annat sätt nu när jag är ute och springer.
En numer mera uppsträckt och gladare löpare”
Lena

“Helt fantastiskt att inte få ont i knäna när jag springer! Kanske är det att jag försöker att tänka på att inte landa på hälen… :)” Louise

“Tack vare löpcoachingen har jag numera ett mycket mer avslappnat förhållande till löpningen. Pulsklockan får ligga kvar hemma. Istället fokuserar jag på upplevelsen och kan för första gången njuta av mina löprundor.”
Mats

“Tack för en otrolig löparkväll i tisdags. Jag var lycklig i hela kroppen.”
Anna

“Så himla bra!!!!
Tack för spännande coaching idag!”
Jenny

“Det var framförallt roligt att springa ihop med dig. Jag hade trott att det skulle kännas konstigt, spänt eller kravfyllt. Men istället var det fint, avslappnat och lustfyllt…Mina egna krav på mig själv, att jag hela tiden måste bli snabbare och starkare gjorde att löpningen kändes tung. Där kunde din coachning hjälpa mig att låta lusten styra än mer. Så när jag nu springer har jag försökt att göra det mer på lust…Sedan vi sågs försöker jag känna efter mer och tänka på att springa vackert. Vilket ju också är en skön känsla. Jag har rätat på mig än mer, har särskilt tänkt på att låta armarna hjälpa mig framåt och inte pendla inåt, att försöka få fram höften. Särskilt märker jag skillnad i uppförsbackarna där jag tidigare antingen varit helt slut när jag kommer upp, alternativt fått gå sista biten. Nu tar jag korta korta steg men med bibehållen löpteknik och det går lättare och jag orkar hela vägen upp, blir inte lika andfådd. Det är även fint med den uppföljning jag fått via mejl. Tack!”
Matilda

“Tack för igår, det var skitkul och samtidigt en riktigt uppvaknande om hur man egentligen springer. Nu är det bara ut och öva som gäller!!”
Christian

“Tack för coaching, återkoppling och pdf! Det var ett lärorikt och inspirerande tillfälle. Trots den korta tiden vi hade på oss var det bra att både få diskutera och testa på de mer generella tipsen (de sex punkterna) och få individuella tips. Backlöpning är ett helt kapitel i sig men bra att få en introduktion. Mycket värdefullt att få tillfälle att diskutera skor också, eftersom det cirkulerar många åsikter och myter kring det. Tack för oss! Vi ses snart i löpspåren! ;)” Peter och Kjell

No comments yet

Leave a Reply

